Sabtu, 06 April 2013

(Gambar) Aktivis topless Wanita Femen bakar bendera kalimah syahadah

Aktivis Femen semakin melampau apabila membakar bendera yang bertuliskan kalimah syahadah di luar Masjid Agung, Paris, dua hari lepas.

Dengan tidak memakai baju, mereka membakar bendera berkenaan sebagai aksi membantah kononnya ada penindasan yang berlaku terhadap wanita di seluruh negara Islam.

Tindakan mereka juga berpunca dari seorang ahli pertubuhan mereka, Amina Tyler dari Tunisa yang sedang diburu pihak berkuasa apabila menconteng dirinya yang bogel dengan ayat-ayat al-Quran.

"Kami bebas, kami bogel, ini hak kami, ini tubuh kami, ini aturan kami dan tiada siapa pun yang boleh memperalatkan agama dan simbol suci lainnya untuk menganiaya perempuan dan menindas mereka," kata salah seorang aktivis, Alexandra Shvchenko kelmarin di hadapan masjid itu.

Amina Tyle sebelum ini diancam dengan hukuman bunuh apabila memuatnaik tubuh bogelnya yang penuh dengan tulisan ayat-ayat al-Quran di Facebook.

Kumpulan ini juga menggelar hari tersebut sebagai "Jihad Topless Day". Mereka turut mengadakan demo di beberapa negara lain seperti di Jerman, Ukraine dan Perancis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar