Kamis, 11 April 2013

Remaja 17 tahun bunuh diri tidak tahan tanggung malu diperkosa empat lelaki jahanam

Rehtaed Parson
Rehtaeh Parson adalah mangsa rogol empat remaja ketika berusia 15 tahun di rumah rakannya pada tahun 2011. Akibat tidak tahan dikeji oleh rakan sekeliling, Rehtaeh mengambil keputusan untuk membunuh dirinya sendiri.

"Rehteah yang baru berusia 17 tahun telah membunuh dirinya pada 7 April yang lalu setelah beberapa kali mencubanya beberapa bulan yang lalu," kata ibu Rehteah, Leah Parsons lapor News.com.au.

Foto-foto aksi rogol tesebut juga disebarkan di internet oleh salah seorang perogolnya.

Sejak itu, beliau menjadi mangsa buli rakan sekelilingnya. Kejadian buli itu juga memaksa keluarganya berpindah ke Hallifax dari rumah asal mereka di Cole Harbour.

"Segala teks, perkara negatif semuanya diberitahu kepada saya. Beliau berusaha bersungguh-sungguh untuk melupakannya. Dia tidak pernah ditinggalkan sendirian. Sayangnya rakan-rakannya pula tidak prihatin, malah mempermainkannya, malah ada rakan lelakinya yang mengajaknya lakukan hubungan seks," kata Leah.

Di laman FB Rehteah, beratus pengunjung mezahirkan rasa simpati mereka. Malah ada yang mahu perogol tersebut dihukum.

"Rehteah meninggal hari ini kerana dirogol empat lelaki dengan kejam dan menyebarkan foto-fotonya dengan tujuan untuk berseronok," ungkap kata-kata akhir Leah dalam akaun FB RIP Rehteah Parson.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar