Selasa, 16 April 2013

Dedah! Amerika pun sebenarnya dikecing dek DS Anwar...

Sebelum ini kita sering beranggapan DS Anwar adalah sahabat Amerika Syarikat. Namun begitu, persepsi ini sedikit berubah apabila beberapa pendedahan baru diumumkan oleh 'whistle blower' yang berada di sana.

Ternyata hubungan baik DS Anwar bersama Wolfowitz memang ada udang disebalik batu.

Menurut sumber yang pastinya bukan milik BN, rupa-rupanya kerajaan Amerika Syarikat juga tidak berpuas hati dengan DS Anwar Ibrahim kerana telah mempergunakan rakan baiknya, Paul Wolfowitz (pembunuh ribuan umat Islam di Iraq) untuk memperdayakam kerajaan Uncel Sam itu bagi mendapatkan dana USD 60 juta untuk aktiviti politiknya menjatuhkan kerajaan Malaysia.

Kerajaan Amerika Syarikat juga mengakui tidak pernah berniat untuk menjatuhkan Malaysia kerana Malaysia adalah rakan strategik memerangi keganasan di rantau Asia Tenggara.

Itulah kehebatan DS Anwar, kelentong sana sini sehinggakan Amerika Syarikat sendiri tertipu dengan taktiknya! Apatah lagi jutaan rakyat yang memujanya, tambahan pula generasi mudah yang baru mengenal politik. Mereka hanya mengenali beliau melalui drama Sodomi dan tidak tahu bagaimana latar belakangnya secara jelas!

Amerika sendiri berasa amat bimbang dengan kelakuan DS Anwar Ibrahim, malah Australia sendiri sudah berbaik-baik dengan Malasyia.

Apa yang nyata sekarang ini, perbuatana DS Anwar kini sudah dapat dihidu oleh pihak risikan Amerika Syarikat malah beliau sekarang dianggap sebagai 'lone ranger' dalam dunia politik antarabangasa. Tiada lagi negara-negara yang mahu mempertahankan apatah lagi menyumbang dana kepada beliau.

Jadi tidak pelik jika DS Anwar mahu mempertahankan kedaulatan negara Israel secara tiba-tiba sejak kebelakangan ini...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar