Rabu, 03 April 2013

Sebuah keyakinan, cerita benar untuk PRU

Sepupu saya ialah penyokong tegar Pakatan, baru-baru ini saya telah meneman beliau mengambil kereta yang baru dibelinya.

Waktu itu saya terfikir, dia ini walaupun bila bercakap dengan orang memberi gambaran bahawa BN tiada harapan lagi, rakyat benci BN dan PR adalah kononya government in waiting namun itu semua hanyalah di mulut, jauh disudut hati beliau sendiri tidak yakin yang PR mampu menang.

Kenapa saya katakan begitu? Kerana beliau baru saja ambil kereta baru. Bukankah PR berjanji jika mereka menang harga kereta akan dikurangkan dalam 50%! Maknanya Honda Accord baru pun akan berharga RM110k sahaja!

Jadi kenapa beliau ambil kereta sekarang sedangkan pembubaran wajib hanya beberapa bulan sahaja lagi? Ini jelas menunjukkan puak penyokong gay sendiri tidak pernah meyakini anwar Ibrahim dan pakatan.

Sebenarnya perkara yang sama pernah berlaku pada tahun 1999, di mana Dr Mahathir melengah-lengahkan pembubaran parlimen, 

"Saya nak tunggu bendera pembangkang reput dulu"

Maka menyalak sakan puak pembangkang konon mereka akan menawan Malaysia, tapi lepas keputusan, pembangkang TETAP KALAH!

Sebagai rakyat biasa anda fikir-fikirkan lah.

Junah: on his majesty's secret service.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar